Veel voorkomende vragen hebben we voor je beantwoord in het helpcenter. Je kunt browsen door een categorie of direct zoeken met onze slimme zoekfunctie. Staat je vraag er niet tussen dan kun je gebruik maken van het contactformulier of telefonisch contact opnemen.

Categorie: E-mail
  • E-mailinstellingen voor Apple mail

    Om jouw e-mailadres in te stellen op een Apple computer.

    Stap 1:

    Linksboven in het menu onder het kopje 'Mail' kun je klikken op 'Accounts'.

    4a9e59c7ff7236739d48852928e20149.png

    Stap 2:

    Scroll naar beneden naar 'Voeg andere account toe...'

    87784538ca489a806ccdbe70a88e0d80.png

    Stap 3:

    Kies account type 'Voeg een Mail-account toe'

    Stap 4:

    Vul nu de volgende gegevens in:

    Volledige naam: jouw volledige naam.
    E-mailadres: het door jou gekozen e-mailadres.
    Wachtwoord: het door jou ontvangen wachtwoord voor dit e-mailadres.

    Stap 5:

    Klik nogmaals op 'Volgende'.

    Stap 6:

    Klik op Verbind

    Stap 7:

    Vul nu de volgende gegevens in:

    Voorvoegsel pad: deze mag je leeg laten
    Poort: 143 (Vergeet SSL niet uit te vinken)
    Identiteitscontrole: wachtwoord

    Stap 8:

    Vul nu de volgende gegevens in voor de uitgaande e-mail:

    SMTP-server: mail.ondernemerswebsites.nl
    Gebruikersnaam: het door jou gekozen e-mailadres.
    Wachtwoord: het door jou ontvangen wachtwoord voor dit e-mailadres.

    Stap 9:

    Vul nu de volgende gegevens in:

    Poort: 587 (vergeet SSL niet uit te vinken)
    Identiteitscontrole: wachtwoord

    Klik als laatste op 'Maak aan' .

  • Kan ik blijven mailen met Gmail, Hotmail of mijn bestaande e-mailadres?

    Uiteraard kun je blijven mailen met je bestaande emailadres of één van een andere provider. Wij adviseren wel om een e-mailadres te nemen op basis van jouw domeinnaam, dit ziet er professioneel uit voor je klanten.

  • Hoe stel ik mijn mail in op een iPhone?

    Om jouw e-mailadres in te stellen op een iPhone.

    Stap 1

    Ga naar instellingen en scroll vervolgens naar beneden en klik op 'Mail, Contacten, Agenda'.

    Stap 2

    Scrol naar beneden en klik op 'Anders'.



    Stap 3

    Kies account type 'Voeg een Mail-account toe'.

    Stap 4

    Vul nu de volgende gegevens in:

    Volledige naam: jouw volledige naam.
    E-mailadres: het door jouw gekozen e-mailadres.
    Wachtwoord: het ontvangen wachtwoord voor dit e-mailadres.

    Stap 5

    c3c630b06321624c0bd6f46c1ab28ead.PNG

    Kies altijd IMAP bij het aanmaken van een nieuw mailaccount.

    Vul in bij server inkomende post:

    Hostnaam: mail.ondernemerswebsites.nl

    Gebruikersnaam: vul hier het opgegeven emailadres in

    Wachtwoord:  vul hier het opgegeven wachtwoord in

    Vul bij server uitgaande post:

    Hostnaam: mail.ondernemerswebsites.nl

    Gebruikersnaam: vul hier het opgegeven emailadres in

    Wachtwoord: vul hier het opgegeven wachtwoord in

    klik nu op Volgende.

    Nu worden de instellingen gecontroleerd. Na enkele seconden krijg je de melding met bijbehorende vraag:

    'Geen verbinding via SSL. Wilt u de account zonder SSL configureren?'

    Selecteer 'Ja'

    Stap 6

    Klik op Bewaar

    De mail is nu correct ingesteld op jouw iPhone.


  • Hoe stel ik mijn mail in voor Outlook 2013/2016?

    Handleiding E-mail instellen voor Outlook

    Wordt de mailbox voor het eerst aangemaakt in Outlook 2013/2016? Ga dan naar Stap 1.

    Is de mailbox al een keer eerder aangemaakt in Outlook 2013/2016? Maak dan eerst een back-up van je bestaande mailbox, zie ook: Hoe maak ik een back-up van mijn email? (Outlook 2013/2016).

    Heb je al een back-up gemaakt? Ga dan naar Stap 1.

    Stap 1:

    Zodra je in het programma Outlook bevindt, kies je in het menu voor:

    Bestand > Info > Accountinstellingen

    stap1_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 2:

    In jouw accountinstellingen kies je voor de optie Nieuw.

    stap2_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 3:

    Selecteer vervolgens de optie 'Handmatige instelling of extra servertypen' en klik weer op Volgende.

    stap3_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 4:

    Selecteer optie 'POP of IMAP' en klik weer op Volgende.

    stap4_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 5:

    Je dient de volgende gegevens in te vullen.

    Gebruikersgegevens:

    Naam: jouw eigen Naam (bijvoorbeeld: Voornaam Achternaam | Bedrijfsnaam)

    E-mailadres: jouw e-mailadres

    Servergegevens:

    Type account: IMAP

    Server voor inkomende e-mail: mail.ondernemerswebsites.nl

    Server voor uitgaande e-mail: mail.ondernemerswebsites.nl

    Aanmeldingsgegevens:

    Gebruikersnaam: jouw e-mailadres

    Wachtwoord: jouw wachtwoord (zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl)

    stap5_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 6:

    Ga naar 'Meer instellingen' en selecteer de tab 'Server voor uitgaande e-mail' en vink het vakje linksboven aan en ga door naar tab ‘Geavanceerd’

    stap6_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 7:

    Vul de onderstaande poortnummers in:

    Inkomende e-mail (IMAP): 143

    Uitgaande e-mail (SMTP): 587

    En klik daarna op OK

    stap7_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 8:

    Klik nu op 'Volgende'

    stap5_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 9:

    Er wordt nu automatisch getest of de nieuwe mailaccount goed werkt. Indien bovenstaande stappen goed zijn uitgevoerd, zal de test succesvol zijn. Klik op 'Sluiten' en daarna op 'Voltooien'.

    stap9_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Als de mailbox die je net ingesteld hebt nog nooit eerder is gebruikt, dan is het instellen succes voltooid.

    Als de mailbox opnieuw is ingesteld, ga dan door naar stap 10

    Stap 10:

    Selecteer de oude mailbox en klik op 'Verwijderen'

    stap10_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

    Stap 11:

    Selecteer de zojuist nieuw aangemaakte mailbox en klik op 'Wijzigen' en verwijder (1) en klik op 'OK'.

    stap11_instellen_mail_outlook_2013-2016.png

  • Welke Outlook versie gebruik ik?

    Klik op de volgende link om vast te stellen welke Outlook je gebruikt:

    Welke Outlook gebruik ik?

  • Hoe importeer ik mijn backup? (Outlook 2013/2016)

    Stap 1:

    Klik op ‘Bestand’

    stap1_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 2:

    Klik op ‘Opties’

    stap2__importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 3:

    Klik op ‘Geavanceerd’

    stap3_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 4:

    Klik op ‘Exporteren’

    stap4_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 5:

    Selecteer ‘Gegevens importeren uit een ander programma of bestand importeren’ en klik op ‘Volgende’.

    stap5_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 6:

    Selecteer ‘Outlook-gegevensbestand (.pst)' en klik op ‘Volgende’.

    stap6_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 7:

    Zoek de back-up die je eerder hebt gemaakt, via ‘Bladeren’ en klik op ‘Volgende’.

    stap7_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Stap 8:

    Selecteer het volledige Outlook-gegevensbestand en selecteer onderaan het juiste emailaccount waar je de back-up in wilt importeren. Klik daarna op ‘Voltooien’. De back-up wordt nu geïmporteerd en afhankelijk van de grootte kan dit wel eventjes duren. Zodra de back-up geïmporteerd is klik op je ‘OK’.

    stap8_importeren_backup_outlook_2013-2016.png

    Als alles gesynchroniseerd is, sluit dan Outlook volledig af en open daarna Outlook weer.

  • Hoe maak ik een back-up van mijn email? (Outlook 2013/2016)

    Stap 1:

    Klik op ‘Bestand’.

    stap1_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 2:

    Klik op ‘Opties’.

    stap2_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 3:

    Klik op ‘Geavanceerd’.

    stap3_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 4:

    Klik op ‘Exporteren’.

    stap4_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 5:

    Kies ‘Naar een bestand exporteren’ en klik op ‘Volgende’.

    stap5_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 6:

    Kies ‘Outlook-gegevensbestand (.pst)' en klik op ‘Volgende’.

    stap6_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 7:

    Selecteer de mailbox waarvan je een back-up wil maken en klik op ‘Volgende’.

    stap7_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 8:

    Kies de locatie waar je de back-up wilt opslaan en geef eventueel een eigen naam aan het bestand en klik daarna op ‘Voltooien’.

    stap8_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 9:

    Vul geen wachtwoord in en klik op ‘OK’. Er wordt nu een back-up gemaakt.

    stap9_backup_maken_outlook_2013-2016.png

    Stap 10:

    Wanneer de back-up klaar is (dit kan soms een tijdje duren ivm de grootte van de mailbox), klik je op ‘OK’. De back-up is nu voltooid.

    stap10_backup_maken_outlook_2013-2016.png

  • Hoe stel ik mijn mail in voor Gmail?

    Stap 1:

    Log in op jouw Gmail en ga naar instellingen.

    stap1_instellen_mail_gmail.png

    Stap 2:
    Ga naar 'Accounts en import' en klik op ‘Een e-mailaccount toevoegen waarvan je eigenaar bent’

    stap2_instellen_mail_gmail.png

    Stap 3:
    Vul het emailadres is en klik op ‘Volgende’

    stap3_instellen_mail_gmail.png

    Stap 4:
    Vul de volgende velden:
    Gebruikersnaam: emailadres
    Wachtwoord: zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl
    POP-server: mail.ondernemerswebsites.nl
    Poort: 110 (anders dan door ons opgegeven)
    En vink alleen het bovenste vakje aan onder de invulvelden en klik daarna op ‘Account toevoegen’.

    stap4_instellen_mail_gmail.png

    Stap 5:
    Je krijgt nu een pop-up te zien. Kies voor ‘Nooit’.

    stap5_instellen_mail_gmail.png

    Stap 6:
    Kies nu de optie dat je met deze mail ook wilt verzenden en klik op ‘Volgende’.

    stap6_instellen_mail_gmail.png

    Stap 7:
    Vul nu jouw afzendernaam in (dit is wat ontvangers van jouw mails zullen zien als afzender). Bijvoorbeeld: Voornaam Achternaam | Bedrijfsnaam
    Klik nu op ‘Volgende Stap’.

    stap7_instellen_mail_gmail.png

    Stap 8:
    Vul nu de volgende gegevens in:
    SMTP-server: mail.ondernemerswebsites.nl (poort 587)
    Gebruikersnaam: jouw emailadres
    Wachtwoord: zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl
    Klik nu op ‘Account toevoegen’.

    stap8_instellen_mail_gmail.png

    Stap 9:
    Je moet nu een controlegetal invullen. Deze zal te vinden zijn in jouw inbox van je Gmail (soms kan het een aantal seconden duren voordat deze mail binnenkomt)

    stap9_instellen_mail_gmail.png

    Stap 10:
    Noteer de bevestigingscode en ga terug naar het instellen van de mail, vul het getal in en klik op ‘Controleren’.

    stap10_instellen_mail_gmail.png

    Je hebt nu succesvol jouw mail toegevoegd aan Gmail.
  • Hoe stel ik mijn mail in op mijn Hotmail/MSN/Live/Outlook.com account?

    Stap 1:
    Log in www.outlook.com met jouw Hotmail/MSN/Live/Outlook.com account en ga naar 'Instellingen' en klik op ‘Verbonden accounts’.

    stap1_instellen_mail_hotmail.png

    Stap 2:
    Klik op ‘Andere e-mailaccounts’.

    stap2_instellen_mail_hotmail.png

    Stap 3:
    Vul je emailadres in en het wachtwoord zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl en klik op ‘OK’.

    stap3_instellen_mail_hotmail.png

    Stap 4:
    Kies ‘IMAP-verbindingsinstellingen’ en klik ‘OK’.

    stap4_instellen_mail_hotmail.png

    Stap 5:
    Vul nu de volgende gegevens in en klik daarna op 'OK':
    Weergavenaam: (dit is wat ontvangers van jouw mails zien): Voornaam Achternaam | Bedrijfsnaam
    E-mailadres: vul hier jouw e-mailadres in
    Gebruikersnaam: vul hier jouw e-mailadres in
    Wachtwoord: vul hier het wachtwoord zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl
    Inkomende (IMAP-)server: mail.ondernemerswebsites.nl
    Inkomende serverpoort: 143
    Uitgaande (SMTP-)server: mail.ondernemerswebsites.nl
    Uitgaande serverpoort: 587
    Verificatie: Basis
    Versleuteling: Geen

    stap5_instellen_mail_hotmail.png

    Stap 6:
    Klik nu weer op 'OK'.

    stap6_instellen_mail_hotmail.png

    Stap 7:
    Maak een nieuwe mail aan en klik helemaal rechts op ‘…’ en klik op ‘Van weergeven’. Hiermee kun je bij het opstellen van de mail de afzender selecteren (dus welk e-mailaccount).

    stap7_instellen_mail_hotmail.png

    Je hebt nu jouw mail succesvol toegevoegd aan jouw Hotmail/Livemail/Outlook.com.

  • Hoe stel ik mijn mail in voor Thunderbird?

    Open de applicatie Thunderbird. Stap 1 en stap 2 zijn alleen van toepassing als je Thunderbird voor eerst gebruikt. Maak je al gebruik van Thunderbird ga dan direct naar stap 3.

    Stap 1:

    Vink onderste vakje uit en klik op ‘Als standaard instellen’.

    stap1_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 2:

    Klik op ‘Ik denk dat ik mijn account later configureer’.

    stap2_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 3:

    Ga naar ‘Accountinstellingen’.

    stap3_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 4:

    Klik op ‘Accountacties’ en kies voor ‘E-mailaccount toevoegen’

    stap4_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 5:

    Vul de volgende velden in en klik daarna op ‘Doorgaan’:

    Naam: vul hier je naam bijvoorbeeld Voornaam Achternaam | Bedrijfsnaam

    E-mailadres: vul hier het e-mailadres in zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl

    Wachtwoord: vul hier het wachtwoord in zoals opgegeven door Ondernemerswebsites.nl

    stap5_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 6:

    Klik nu op ‘Handmatige configuratie’.

    stap6_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 7:

    Vul bij het veld serverhostnaam voor zowel inkomend als uitgaand in: mail.ondernemerswebsites.nl

    Vul bij gebruikersnaam voor zowel inkomend als uitgaand in: het opgegeven e-mailadres

    Kies bij SSL zowel voor inkomend als uitgaand de optie: Geen

    Kies bij authenticatie voor zowel inkomend als uitgaand de optie: Normaal wachtwoord

    Klik hierna op ‘Gereed’.

    stap7_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 8:

    Je krijgt nu een risicomelding. Vink het veld ‘Ik begrijp de risico’s’ aan en klik op gereed.

    stap8_instellen_mail_thunderbird.png

    Stap 9:

    Klik nu ‘Ok’. Je hebt nu succesvol de jouw mailaccount ingesteld op Thunderbird.

    stap9_instellen_mail_thunderbird.png

  • Mails veiligstellen voor bestaand account in Thunderbird

    Stap 1:

    Sleep de mappen met de inhoud die je wilt bewaren naar ‘Lokale mappen’.

    stap1_veiligstellen_mails_thunderbird.png

    Stap 2:

    Ga naar ‘Accountinstellingen’.

    stap2_veiligstellen_mails_thunderbird.png

    Stap 3:

    Selecteer de bestaande mailbox en klik onderaan op ‘Accountacties’ en klik op ‘Account verwijderen’.

    stap3_veiligstellen_mails_thunderbird.png

    Stap 4:

    Klik op ‘Ok’.

    Ga nu weer naar accountinstellingen en stel de mail opnieuw in met de gegevens zoals opgegeven, zie ook bij veel gestelde vragen onderwerp 'Hoe stel ik mijn mail in voor Thunderbird?'

    stap4_veiligstellen_mails_thunderbird.png

Hulp nodig?

Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op:

Telefoonnummer:
020 218 18 70

Openingstijden:
Ma t/m Vrij 09:00 tot 17:00 uur